hua

Idag var det en riktig höst dag, en sån dag när hösten visar sin sämsta sida.....
Regn o rusk...och ingen ljusning i sikte.

Kroppen känns ungefär som vädret....har varit en väldigt tuff vecka.
En huvudvärk som jag inte riktigt känner igen har förföljt mig varje dag....mer eller mindre.
I onsdags hade jag ett väldigt jobbigt möte med arbetsgivare och läkare mfl.
När jag gick därifrån var jag alldeles tom i huvudet!
Jag har nu bara några dagar...eller veckor, kvar på mitt älskade jobb på förskolan=(
Jag har kommit till den dag jag så länge fasat för....den dag då jag måste ge upp jobbet för den här förbannade sjukdomen!!
Jag klarar inte av den här situationen som jag återigen hamnat i....jag jobbar någon dag och sen blir jag hemma.
Ständigt dåligt samvete .....var jag än är.
Det känns så sjukt att behöva sluta med något jag verkligen älskar..och behöver, för att jag inte klarar av att jobba heltid....och istället leta andra passande jobb -heltid.
Allt för att någon på den kära försäkringskassan (någon jag aldrig träffat...ens pratat med) bestämmer att jag är frisk och visst kan jobba heltid!!
Tror de att jag gör det här för nöjes skull??!!
Att jag liksom ska säga nu, när de säger stopp, att -" Attans också, de gick inte på det...då jobbar jag väl heltid då"....och sen ska jag jobba på resten av mitt yrkesverksamma liv.

Såg i valkampanjen en falsk valaffisch som någon..troligtvis från det rödgröna hållet..satt upp vid en valstuga som hörde till det andra blocket...
Det stog..." Det finns inga cansersjuka människor....bara lata"
Det är så det är....de som bestämt den här sjuka sjukförsäkringen tror tydligen att alla sjuka människor bara är lata jävlar som fuskar till sig lediga dagar.
Jag är ju inte svårt sjuk, är fullt medveten om att det finns de som har det mycket värre än jag, men mina problem räcker för att mitt liv ska bli ett helvete....man är sig själv närmast.

Men som jag tänker nu...och verkligen försöker peppa mig själv, är att det här kanske kan vara vändpunkten för mig....kanske att någonting dyker upp som kan vända den onda spiralen att börja snurra åt rätt håll....
Jag har fortfarande min tjänst kvar i kommunen, och ska nu höra till en grupp där jag får prova olika jobb...
jag får komma med förslag på vad jag vill göra.
Det gäller bara att jag kommer på nåt....får klura på det känner jag.
Sen om jag hittar nåt som passar mig...något som fungerar, så är nästa problem att det måste finnas något ledigt sådant jobb i kommunen...hmm finns det många lediga jobb?? Nä tror inte det....
Om jag inte hittar nåt som passar...eller om det inte finns nåt ledigt så är det tack o hej från kommunen om ett halvår.....
Men så långt hoppas jag absolut inte att det ska gå.

Så nu gäller det att vara så positiv det bara går -  tänka framåt och se möjligheter!!
Jag har väldigt svårt för det när jag mår dåligt, men försöker allt jag kan!

Tror på nåt vis att det blir liten nystart bara den dagen jag fasar så för är gjord....
den dag det är dax att säga hej då på jobbet....jag avskyr allt vad avsked heter!
Och jag har jobbat på förskola sen 1989...och verkligen gillat mitt jobb.
Kan inte tänka mig ett bättre jobb faktiskt....dessa underbara barn ger så otroligt mycket ♥
Så när jag klarat av den dagen.... ska jag försöka se framåt!

Men den här veckan har trots att jag inte varit på topp, haft sina bra stunder.
På torsdagen blev det en fikastund med en kompis...och det var skönt att få prata av sig lite, efter onsdagens möte.
En prommis med en annan kompis har det också blivit.
Och igår hade jag besök av sju härliga vänner från förr......vi träffas med jämna mellanrum, vi i det gamla gänget från högstadiet.
Den här gången hade jag bjudit hem dem hit till Forsbacka för att fira 40-års dagen i efterskott....de flesta av oss fyller ju jämnt i år, så det har blivit lite firande=)
Det blev lite mat o efterrätt....och massor av prat och skratt!!
Just sånt som behövs för att fylla på energi!
Ikväll vankas det också 40-årsfirande....
Det är en kompis här hemma som fyllt i veckan som ska firas!
Och det har idag visat sig att det blir dubbelt firande, för igår gjorde de som vi gjorde för snart ett år o tre månader sedan - De vigdes i smyg efter många år tillsammans!! ♥ ♥ ♥

Så nog händer det grejer allt....både roliga o mindre roliga
That´s life




                                                      





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0