lugn helg....som vanligt

söndagkväll -  så har ännu en helg passerat.
Här har det varit lugnt...som det oftast är;)
Den här helgen har även den kära maken varit ledig....då njuter jag extra mycket ♥

Vi inledde helgen direkt efter jobbet i fredags med att åka på badet...inget stort äventyrsbad, utan det lokala badet, med en rätt liten bassäng och bastu...allt vi behöver för att njuta riktigt!
Barnens kusin...han som som just blivit storebror...hängde med så det var full fart kan vi säga=)
Bad o fika sen var vi redo för soffan när vi kom hem.....efter att vi smaskat tacos vill säga!

Igår tycker jag det var den första dagen på väääldigt länge som jag kan säga att jag mådde hyfsat - skön känsla!
Dagen inleddes med härlig sovmorgon!
Mannen o jag tog oss en skön höstprommis, och sen körde jag t.o.m ett träningsprogram som jag har fått från sjukgymnasten, som blivit väldigt eftersatt nu när jag mått pest.
Det blev grillning o åt gjorde vi på inglasade altanen - ljuvligt!!
Äldsta dottern o mannen for på innebandymatch senare, men då var jag en aning seg igen, så jag o minstingen stannade hemma.
Sonen var på Brynäsmatch han.
Alltså kanonlugnt här.
Dotra o två kompisar pysslade med något uppe, så jag låg i min ensamhet här nere...och bara njöt av lugnet!

Idag har jag varit i lite sämre form igen...så trist att jag aldrig kan få några "bra" dagar i rad....tror det skulle göra mycket för orken!
Men vi har varit o handlat en sväng och kollat på en innebandymatch...men nu ligger jag o tar igen mig igen.

Ska samla ork nu till att fixa en ananaspaj som ska fikas imorgonkväll då jag har aloeverakväll här hemma...det ska bli lite ansiktsbehandling är det tänkt;)
Jag jobbar till 17.30 så det blir till att förbereda idag så det bara är att slappna av o njuta imorgon!

På tisdag är det möte jag både längtat till och fasat för - jag ska träffa den nya chefen...hon som jag ska höra till när jag slutar på mitt nuvarande jobb.
Ska bli...hmm, ja hur blir det....kan nog säga spännande!
Men jag hoppas att en lösning är nära....att jag snart ska kunna börja se framåt..mot nya utmaningar!

Vi har börjat räkna ner till måndagen den 18 oktober.....då ska jag o maken åka alldeles solo till Budapest!!
Det är min 40 årspresent från honom och barnen!!
Som vi längtar ♥
Men lite oroliga är vi allt nu att det ska bli något mer av det här giftslammet som läckt ut i nån by där i Ungern.
Det har ju tagit sig ner i Donau och hotar nu också Budapest!
Men som det låter på nyheterna nu ska det inte vara nån fara...men det kan tydligen ändras snabbt.
Vi håller alla tummar vi har att det inte ska bli nåt tok så vi inte kommer iväg!

I våras skulle vi till Prag på en försenad bröllopsresa några dagar....
men eftersom allt hände med mamma inte så långt före ställde vi in de planerna, och det visade sig att det ändå inte kunnat blivit något av den resan....då var det nämligen det där askmolnet från Island som ställde till det!

Så NU ska vi bara iväg!!


Ha de gott alla där ute i höstmörkret......
kom ihåg :

                                  Förbanna inte mörkret! Tänd ett ljus!!


                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0