somliga straffas direkt....

Viken j**la skitvecka!!
Tack o lov att den är slut!

Jag inledde veckan med jobb.
det var "planeringsdag" på jobbet i måndags....motiverat att vara med när jag inte ska vara kvar?! NOT!
Men det blev en rätt bra dag ändock....men oj så det kan ta på kroppen att bara sitta o titta/lyssna på någon!

Så helt väck redan efter måndagen...bra jobbat Kia=(

Sen blev jag hemma tisdag...och trodde det skulle räcka med återhämtning den dagen så jag sa att jag nog skulle vara på plats på onsdagen....
men aj,aj så fel jag hade!

Det gick bara åt fel håll.....vet inte om en liten halkvurpa på tisdagens prommis ställde till det, eller om det bara var så ändå!
Men det blev till att vara hemma även onsdag och torsdag.
Onsdagen var jag galet slut i både kropp o själ....
t.o.m mitt älskade bad i varmvattenbassängen var kämpigt.
Rygg och nacke levde ett eget liv...eller var snarare halvdöda!

Så onsdagen tillbringades mest liggandes...och det är inte heller lyckat för kroppen - men vad ska man göra när benen knappt bär? =O

När torsdagen började lika kände jag att nån ändring måste till....
jag bestämde att hålla igång kroppen betydligt mer än dagen innan!
Så en stund till sängs varvades med en stund uppe i farten.....det finns ju en del att plocka med : tvätt och blommor tex.
Samtidigt som jag är nöjd med att få lite uträttad blir jag nere av att inte fixa knappt nåt!
Men en dag är lång, så trots att mitt tempo är i typ ultrarapid hinns en del med.....
T.o.m dammsugaren åkte fram en sväng!!

Dumma människa måste jag säga till mig själv!!!
Redan på eftermiddagen känner jag att en riktig rejäl skallevärk är på G....på grund av den onda nacken!
Sen är kvällen och natten helt fruktansvärd....
det är så otäckt när jag blir så....gör så ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen!
Jag låg med spikmatta under huvudet och huvudet + vetekudden i nacken.

Å allt bara för att jag för en gångs skull faktiskt gjort lite praktiskt här hemma!

Så det blev inte många timmars sömn i natt....men nånstans vid halv tre tiden var jag upp o tog värktabletter- vilket jag i stort sett aldrig gör längre bara för att de väldigt sällan hjälper- och då var hela skallen på väg att flyga i bitar.....
men efter det, tack o lov, släppte det värsta och jag slumrade lite.
Sen när klockan efter ca tre timmar ringde kändes det bra mycket bättre.

Så jag avslutade veckan lika som jag började den...med en dag på jobbet!
Kan väl inte säga att jag varit riktigt med i matchen....
blir så flummig i huvudet efter en sån här pärs!
Och en väldig huvudvärk dröjer sig kvar....men går absolut inte att jämföra med gårdagens o nattens!

På eftermiddagen var jag in på möte med min handledare på kommunen....
det är nytt jobb på G nu! <äntligen >
Men jisses sån tid det tar....
i måndags fick jag veta att den dagverksamhet för funktionshindrade som är tänkt som min nya arbetsplats hade sagt att de kan ta en arbetsprövning.
Men då skulle min handledare o jag först träffas o skriva en beställning på arbetsprovet, som ska skickas till arbetsplatsen.
idag träffades vi....
Nästa steg nu är att när de fått detta papper ska vi träffas alla tre : jag och handledaren från kommunen och handledaren på arbetsplatsen (många handledare blir det....)
och det mötet blir troligtvis nästa fredag.( alltså passerar en vecka till...)
sen ska det nog vara dax att köra igång....hoppas jag!

Tror inte de som sitter där på kommunen tycker att det här tar tid....men för mig som bara går och väntar är det urjobbigt när dagarna..och veckorna bara passerar!
Nu har snart en månad gått...av det halvår jag ska få arbetspröva.....

Och än har den här åtgärden för min del bara betytt att jag mår ännu sämre...mycket sämre!

Men nu är det fredagsmys som gäller;)
Jag tar mitt onda huvud och kryper upp i soffhörnet .....hm bara middagen är fixad, äten och undanplockad vill säga ...
Det är nog dax att fixa den snart....ingen idé att gruva mig längre!

Imorgon väntar en måbradag med ett gäng tjejer....
det blir lite behandlingar och bara vara.
Det är några toppentjejer på jobbet som fixar.....ska bli härligt!

      Så...mina vänner - ha en riktigt härlig fredagkväll , vad ni än har för er ♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0