ska jag eller ska jag inte??

Vattengympa eller inte vattengympa....det är frågan.
Jag har ju vattengympa på sportis på söndagar.
Men jag har missat många gånger....17.15 på söndagar är en rätt svår tid.
Det har varit handboll och farsdagsfirande bl.a. som ställt till det.
Sen gruvar jag mig alltid lite innan jag kommer iväg.....
för jag vet att det inte känns så bra i kroppen efteråt.
Hade det varit min försiktiga, mjuka, lugna sköna gympa en halvtimme på onsdagarna på Södertull hade jag inte tvekat ett dugg - för den gör så gott.

Men det här är mer riktig gympa....för kondisens...och styrkans skull.
Tyvärr inte vad min kropp behöver...eller behöver? Helt klart behöver jag kondis och styrka....
det handlar ju mer om vad jag klarar än vad jag behöver....de två stämmer sällan överens.
Den här gympan är en timme och rätt hård körning...i alla fall för mig då :-s
Och jag är dålig på att ta det i min takt och göra det jag klarar....som jag så väl vet att jag ska!
Det är ju så himla kul att ta i för en gångs skull....och där i det varma behagliga vattnet känns det ju inte ens speciellt jobbigt - bara att köra på liksom!

Och idag är kroppen rätt usel redan före... effekt direkt av att jag var tvungen att ta plogvallen imorse för att komma ut med bilen=(
Behöver jag den här gympan - eller blir det värre???
Ja, jag vet då inte jag.
Men det blir så väldigt dåligt med motion för min del nu....
jag tror allt att jag drar iväg och försöker att ta det lugnt;)



Allra helst efter lussebullarna, pepparkakorna och julmusten
som slinkit ner idag kan det behövas lite rörelse=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0