klädångest

En jobbig morgon har det varit här...
Jag blir hemma med en ond och slut kropp.
En fryssen son med huvudvärk blir oxå hemma, trots att han sovit sen kl 17 igår eftermiddag!

Men jobbigast har den här morgonen varit för en liten brud med klädproblem....
Täckbyxor eller inte var frågan!
Och det här handlar inte om att jag säger - täckbyxor på!, och hon säger - Nej!.
Hon har sen den första härliga snön kommit haft täckbrallor på, men var redan efter första dagen brydd för att i stort sett ingen annan hade.
 - Då kan vi ju ändå inte leka.....
Jag trodde då att brallorna snart skulle bli lämnade hemma, men så har det inte blivit.
Men idag var det stora problem...riktigt ledsamt=(
Det handlar om att hon inte kan vara med sina kompisar när hon har täckbyxor på!!

Jag säger tillslut
- men var utan täckbyxorna då!
Jag tror ändå att det någonstans är där skon klämmer...att hon inte vill ha de.

- Men då fryser jag ju!!

Ja. 11 år gammal och nästan 10 minus ute....då fryser man!

Men ha bara brallorna på och var med kompisarna ändå då...försöker jag.
- Ja, men de fryser så de går in, o då blir jag ju ensam i alla fall....

Men hon är i skolan...och täckbrallorna är på!
De vill hon helt enkelt ha......och därför har hon de - hur de andra än gör.
Det tycker jag är strongt gjort....
men nog är det synd att det här problemet ens ska behöva dyka upp!?

Barn slutar vara barn så väldigt tidigt nu för tiden....

Men det kan jag inte göra någonting åt....
mer än att vara tacksam att alla mina tre gladeligen hoppar i täckbrallorna och härjar i snön!! =)


               

                                      Ha en underbar vinterdag alla ♥




Kommentarer
Postat av: Camilla

Starkt! Hoppas att hon orkar och kan stå på sig. Håller fullständigt med dig, Kia. Ta med byxorna ifall du ångrar dig, brukar jag säga och ibland lyckas man och ibland inte... :(

Men hoppas ingen är "dum" på henne för det, då MÅSTE du säga till!! <3 Kram!

2010-11-17 @ 23:32:13
Postat av: carola

Vilken underbar bild..



Så sjukt att det börjar så tidigt, märker det här på skolan med.

6 åringar vill inte ens ha overall, fast min Agnes vill hellre ha en sådan..

Stolt när dom vågar vara sig själv.



Hoppas ni har en fin helg framför er

2010-11-19 @ 08:50:53
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0