dålig dag....men ändå bra;)

Igår var det väldigt kallt.....och idag betydligt mildare.
Det är inte bra med de här väderväxlingarna för min del.
Och idag dessutom väldigt blåsigt....det varnades för att det skulle bli snöstorm på eftermiddagen.

Så idag en kropp som protesterade lite extra.
Men jag hojade iväg till jobbet...och tycker så här i efterhand att det varit en rätt bra dag faktiskt.

Jag, som ju går lite utöver på jobbet nu, blev igår tillfrågad om jag ville sitta med på möte om skolans hemsida.
Jag har vid två tillfällen suttit med en kollega som jobbat med förskolans hemsida....så kanske jag snappat upp lite.
Men måste erkänna att jag funderade nog lite vad jag skulle kunna tillföra på skolan.
Men jag gillar sånt där jox med datorn....så nu är jag inblandad i hemsidan tills jag hamnar på nåt annat jobb=)
Och jag har ju faktiskt tid att sitta o testa mig fram vid datorn....det hinner man väldigt sällan när man jobbar i barngrupp!

Så trots en kropp som gnolat o värkt är jag nöjd med dagen....tycker på något vis att jag inte varit lika trött o slut idag.
Kan det bero på att snövädret kom på eftermiddagen...precis som utlovat!?
Ett rackarna oväder blev det....
snö o blåst så det bara yrde från taken - brr inge vidare.

MEN....efter jobbet då jag i vanliga fall däckar i soffan, tog jag o slirade iväg till Valbo och simmade & bastade!!!
Och där i snöstormen,i 70 km/ timmen efter motorvägen kan jag inte bara tycka att det är ruskigt väder....
Allt det vita är bara sååå himla härligt!
Jag blir pigg o glad av snön...det bara är så=)
Att sen kroppen värker ända in i märgen ......det är bara att beklaga!
Jag hoppas, och tror att det ska bli bättre när det blir riktig vinter i stället för det här hattandet mellan kyligt o milt.
Men som jag sagt många gånger så kan jag på något vis klara värken bättre än den jä**a tröttheten som oftast slår undan fötterna på mig.
Och idag var det en sån dag där det "goda"...alltså lite mer kraft o ett rätt glatt humör...vann över det "onda".
             ♥ i like ♥    fler såna dagar tack...
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0