adventstid....

Så är det första advent....
det första ljuset i staken brinner.
Det här är verkligen en härlig tid...en tid av förväntan och längtan.
Längtan till julen och allt mysigt den innebär.
Men jag känner att det här också blir en tuff tid av saknad.
Saknad av mamma som fattas i år.

Idag har det varit julmarknad i Lingbo.
Den hålls på hembygdsgården och det brukar vara så himla mysigt,lite gammaldags och så.
Hembygdsgården var nåt särskilt för mamma, hon la ner mycket jobb där, och i våras...på mammas födelsedag..planterades ett äppelträd där till hennes minne ♥
På somrarna jobbade hon ofta när hembygdsgården höll öppet med fika....då var vi alltid upp någon gång och fikade där.
I somras var vi inte upp en enda gång....vi tänkte men det blev bara inte av.
Idag har vi inte varit på julmarknaden heller....
jag känner nu att det hade varit väldigt mysigt, men ingen idé att ångra sig nu.
Istället tänker jag på förra året....då var vi där.
Mamma var i full fart med att baka tunnbröd tillsammans med två andra tanter.
De jobbade på för glatta livet...kavlade, gräddade o sålde tunnbröd inne på hembygdsgården mitt bland fikande människor.
Och hon blev så glad när vi kom...som vanligt.

Det blir extra mycket minnen så här i juletid.
Satt på IKEA och käkade korv igår, och naturligtvis vandrar då tankarna till alla år vi stått där med mamma och sålt hennes tomtegrupper....så uppskaddade, och mamma så glad av alla människor som visade sin uppskattning.
Det blev några år vi stog där...minns inte hur många.
Men förra året blev inte det av...(så det här är inte första året utan IKEA)...hon tyckte inte hon gjort tillräckligt många grupper för att stå där.
Istället sålde hon på lite mindre marknader....
hon hade ett bord på våran julmarknad här i Forsbacka till exempel.
Så om två veckor när den är kommer det återigen att bli extra mycket minnen!

Hela tiden dessa minnen...så jobbiga - men så fina!

Mamma jag älskar dig ♥

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja, minne kommer så här till jul!

Jag har tomtar som din mamma gjort som kommer fram nu till jul... och säkert många andra med mig...

Stora Bamse Kramen till dig!

Härlig advent till hela familjen! <3

2010-11-28 @ 23:17:26
Postat av: Anonym

Ja...mammas tomtar finns lite varstans och inte bara i sverige.

Hon tyckte det var skitkul när någon handlade tomtar som skulle ges bort till någon i något land långt bort;)

Hoppas ni haft en härlig helg....

o kör försiktigt på vintervägarna när den nya jobbveckan nu kör igång <3

kramiz!

2010-11-28 @ 23:24:01
URL: http://orsankia.blogg.se/
Postat av: carola

åh så jobbigt det måste kännas.



Jag ser aldrig fram mot jul,det beror mest på den dåliga gemenskapen inom vår familj..Känner en saknad och sorg.



Ang jobb, har du något nytt på gång?

Jag vet inte ens vad jag vill med livet.

Stor kram, tänker på dig

2010-12-01 @ 16:24:48
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0