adventsfint?

Visst är det här en underbar tid?
Ja, jag tycker verkligen det...oftast.
Det är så härligt att få adventsfint i fönstren med stjärnor o stakar.
Ju mer ljus ju bättre är det;)
Jag har sagt förr nån gång..och blir ofta citerad av Linn numera ...
" - mamma är lite svag för ljusslingor hon" =)
Och ja, det stämmer!

Jag är absolut ingen som kör igång med julstädning och sen ska varje skrymsla o vrå skuras.
Jag skulle vilja det! För det är så härligt att veta att det är riktigt rent en gång!
Men jag  brukar säga att med lite ajax så ordnar sig julkänslan ändå;)

Men nog vill jag städa lite extra innan julgardinerna ska upp.

Putsa fönstren känns som ett måste då omgivningen just nu är rätt suddig när vi tittar ut...
samtidigt som det känns som en omöjlighet för min del.
Om jag ska ha den minsta chans att klara jobbet så gäller det att i alla fall inte köra igång med nåt fönsterputsarprojekt.....
Tanken slår mig när jag är hemma att jag ska köra på, och putsa nåt fönster när jag "ändå är hemma"....men samtidigt känns det fel....
Det är inför såna här dilemman jag tycker det känns så orättvist....
varför inte jag ska få kunna göra fint hemma!
Man myser ju faktiskt av att göra det också...även om det kommer ont efter.
Men jag fattar att det sticker i ögonen på folk om jag är hemma från jobbet och putsar fönster...

Nu är det ju så att jag har den bästa av alla män...i alla fall om ni frågar mig...och han har just kört igång med köksfönstren ♥
Men det gör mig ändå ont...jag vill så gärna.
Att vilja städa är kanske i mångas ögon konstigt....men så funkar man ofta...
- det man inte kan - det vill man!


Kommentarer
Postat av: Anita V

Du har så rätt, just tvätta fönster är för mig döden. Här händer det bara 1 ggn per år, tyvärr men hellre det än ont i flera dagar. Adventsfint blir det ändå.:)

2010-11-17 @ 05:52:09
URL: http://mrsgreen73.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0