underbara jobb

Idag har jag jobbat första dagen efter kursen......fem veckor har jag varit borta.
I slutet av förra vecka hade jag semester o firade att barnen fått sommarlov!
I onsdags var det examen.
 Min minsta dotter slutade 4:an o för först gången hölls inte avslutningen i kyrkan utan ute i naturen. Vi hade sån tur med vädret.....solen sken o det var riktigt skönt.En jättefin avslutning!
Äldsta dottern slutade 7:an så hon for iväg själv på morgonen hon...precis som vanligt, men examensfin. Där var inga föräldrar med...o tur var väl det för då hade vi inte fått ihop det alls.
Det jag fortfarande har svårt att fatta är att sonen i huset slutade 9:an...fatta - han är färdig med högstadiet!
En fin avslutning i kyrka, med elev uppträdanden o betygsutdelning.
Sen bar det av hem för fika! Jordgubbstårta, jordgubbar & glass - det hör skolavslutningen till hos oss!
Och naturligtvis blommor o flagga på bordet.....


                                                       


Men idag allts åter till jobbet som barnskötare på ortens förskola.
Vilket jobb jag har alltså! Inte alla som blir mottagna så efter några veckors frånvaro....masssor med kramar blev det - underbart ♥
Jag jobbar just för tillfället halvtid...klarar inte mer pga fibron....men är sååå glad att jag fixar de timmarna. Det skulle vara knäckande att vara helt hemma...det borde vara alla människor förunnat att ha ett jobb att gå till.

Nu har måndagen gått.....snart fredag!


Kommentarer
Postat av: mia Jonsson

Kul! Då följer jag dig här. Ser barnen framför mig med alla dessa kramar! Så härligt!

2010-06-14 @ 21:00:00
URL: http://[email protected]
Postat av: Ansofie Krantz

Jag kommer nog att kika in här lite då och då ;). Tror att bloggandet kan hålla dig vid dina possitiva tankar. Så håll i !!=) Sköt om dig och hoppas att du får en bra somma!!

Kram Anso

2010-06-14 @ 21:00:51
Postat av: Nina

Härligt Kia...klart du ska blogga, det ger så mycket härlig feedback! Lycka till med bloggandet OCH jobbet!

Kramar

2010-06-14 @ 21:51:47
URL: http://noteratavnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0