love is in the air

Dagen D är här......Victoria har fått sin prins ♥

Jag har då tänkt att jag inte är speciellt  intresserad av det här bröllopet.....
men det går ju inte att vara oberörd då lilla Daniel från Ocklahoma ska få sin sessa....

Jag o döttrarna åkte upp till pappa och tittade på bröllopet med honom...
Åh så vackert det var...men ändå så vanligt, om man bortser från alla kungligheter o antalet gäster så var det ju en alldeles vanlig vigsel.

Det jag tänkte på när jag såg Victoria kliva ur bilen utanför kyrkan var att man inte tappade andan av hennes skönhet...som man lätt kan göra när man ser en "vanlig" brud...men det betyder absolut inte att hon inte var himmelskt vacker, utan att hon, liksom de flesta andra kungligheter, alltid är så vacker så man på nåt sätt blivit van vid hennes skönhet;) 

Efter vigsel och kortegen åkte jag o tjejerna hemåt....eller vi stannade i Ockelbo för att delta i festligheterna där.
Många artister skulle uppträda och det ville vi se.
Mycket folk o storbildsTV från Stockholm....det var läckert!
Men tyvärr kom regnet efter bara några artister...och ingen av de vi ville se hann visa sig.
Riktigt stora,hårda droppar kom från en kolsvart himmel så vi drog hemåt.....mot solen. Inte en droppe regn här hemma!

Men vi fick uppleva feststämningen där i alla fall...mäktigt!

                                        innan regnet kom


            lite "festivalkänsla" faktiskt


     hmm.....inget bröllopsfirande utan brudpar.....




Jag kan så här efter ett sånt här jättebröllop inte låta bli att tänka tillbaka på mitt eget bröllop....
För nästan  ett år sedan sa jag JA till min älskade Patrik ♥ ♥ ♥ 
(1/7 2009) 
Inte många likheter finns mellan vårt bröllop och dagens......det ska vara kärleken då - den är lika!
Vår dag höll vi hemlig för alla utom våra föräldrar, och barnen förståss.
Vi gifte oss i stadshuset en onsdag eftermiddag och sen var vi på restaurang och åt en god middag.
Sen checkade jag och min nyblivna make in på hotell.
Att vi valde att gifta oss en onsdag beror på att vi just den dagen hade varit tillsammans exakt 20 år!!!
vi tyckte det var hög tid att bli man o hustru...hade "känt oss för" nog länge då tyckte vi! :-)

Ja som sagt....inte likt dagens bröllop, men ack så härligt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0