inglasat

Jag erkänner att jag är väldigt nöjd.....
Min käre man har i flera år pratat om att glasa in altanen på baksidan.
Men jag har envist satt stopp för de planerna.
-Ska jag sitta ute så vill jag sitta ute på riktigt, har jag sagt.
Men förra året kände jag att jag började fastna på samma bana.....
Man förlänger ju säkert utesäsongen med lååång tid, och slipper myggorna ;)
Och vi har ju faktiskt en altan på framsidan också....som vi sitter ute på riktigt på.
Och halva skulle fortfarande bli utan glas.....så nog sjutton skulle vi kunna sitta ute om vi ville det.

Så nu är det inglasat!!
Å så bra det kommer o bli.......fattas bara lite lister här o där, och att skära till mattan ordentligt + att en vägg inte är panelklädd än........ja lite kvar att göra, men nu kan vi sitta där o njuta!'
Ikväll var första kvällen vi använt den "på riktigt"....först firade mannen o jag med lite Rosé att det var inflyttningsklart!
Sen blev det middag där...o långsittning blev det....bara såå jäkla skönt!
Nu har jag o ungarna spelat Plump...nåja, den äldsta o den yngsta i alla fall....mellersta var med från början men gick o kojsade mitt i ;)
Mannen?? ja han gick o la sig när vi började han.....har många tidiga mornar bakom sig så han är ursäktad!

Ja, jag erkänner att jag nog haft fel som stretat emot den här inglasningen.....men nu har vi ju vår "kuvös" i alla fall......där ska det njutas måååånga timmar fram till i höst kan jag lova!!!

                             
                                           Så här såg det ut tidigt i våras när vi började riva det gamla.

                              
                                                                 Och nu är det inflyttningsklart.

                               
                                                                            Det måste firas!!



                                 Nu ska vi fira midsommar...o delvis blir det hemma på vår altan.

                                Ha en riktigt skön midsommar alla - tillsammans med nära o kära ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0