bloggstartar...igen

Äh...jag testar väl det här med att blogga igen då.
Hade en blogg för nåt år sen, men det strulade o till slut kom jag inte ens in på sidan....så det rann ut i sanden.

Vet väl egentligen inte vad jag har för spännande att dela med mig av till andra men nåt ska jag säkert få ihop.

Det mitt liv mest handlar om är familjen! Jag har man och tre barn....eller barn o barn? De växer o blir stora även mina små =) 
De är i år 11,14 och 16 år....härliga tider säger jag bara!

En annan grej som tar stor plats i mitt liv är..tyvärr.. den jäkliga sjukdomen Fibromyalgi.
Jag har haft diagnosen Fibro i drygt två år, och före det problem med värk i kroppen många år.

Jag har alldeles nu fått gått "smärtkurs" på länsrehab på Sandvikens sjukhus....det känns bara wow! vilken tur jag haft som fått tillbringa fyra veckor där tillsammans med sju stycken kurskompisar.
Där har jag framförallt kommit igång med träning...fysisk aktivitet är ju så himla viktigt...men ack så svårt att få till ibland när man är toktrött o har ont.
Jag har också fått ett annnat "tänk" - lärt mig att fylla på med possitiva saker för att dämpa all smärta o trötthet. Egentligen funkar man inte så....då man har ont o mår dåligt är det de roliga sakerna man först slutar med, för att orka med allt vardagligt.
Men nu ska det vara slut med det! FRAM FÖR MER SKOJ ÅT FOLKET!
Så det kommer säkert mitt bloggande att handla om - hur jag klarar att få in allt jag lärt mig på kursen i vardagen.

Ja vi kör väl på bara......funkar det så funkar det!
Väl mött kamrater=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0