bakslag

Jag är förvarnad om att de kommer att komma o ändå känns det bara pest,blä o skit nu....
Det jag syftar på är "bakslagen" som kommer att komma...de dagar jag mår skrutt,fast jag gått kurs.
Idag är en sån dag.
Det går bra...nåja hyfsat bra, de timmar jag är på jobbet...med mycket möda o stort besvär är jag den pigga o glada Kia.
Men sen då? när jag kommer hem är det slut på de "vara glad-krafterna"......
jag försöker skoja o umgås med mina barn o min kära man......men känner att den trötta sura mamman/frun skiner igenom så väl=(
Såna här dagar räcker jag bara till för alla utanför hemmet...och det är sånt som känns så trist!

Jag älskar mitt jobb o tycker mycket om barnen o kollegorna...
Men de som faktiskt är viktigast i mitt liv är min familj!

Varför läggs då inte all kraft på dem??
Jag tror ett svar är för att familjen älskar mig ändå!
Jag är rätt säker på att jag inte skulle vara en populär medarbetare om jag betedde mig lika på jobbet som jag gör hemma.....

Men det är ju inte sån jag vill vara mot "de mina", de jag älskar över allt på dennna jord............

Men jag vet att det vänder....även min familj får se skymten av den pigga o glada Kia emellanåt (oftare nu efter kursen)...o tur är väl det!


Idag är idag...imorgon är en annan dag!!!


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja, du Kia...jag känner verkligen MED dig. Det är inte lätt att hålla/hitta balansen mellan arbete och familj...men jag tänker mig också att du måste tillåta dig själv att vara den du är hemma med dina kära...det tror jag dom kan ta! Låt det blir som det är..ALL vår tid kraft måste fördelas mellan flera, närmaste familjen, jobb, anhöriga, vänner...och då kan man inte ge allt överallt! Det är ett överkrav..

Kram på dej!

2010-06-17 @ 07:19:14
URL: http://noteratavnina.blogg.se/
Postat av: Kia

Tack Nina....ja jag vet att familjen fixar det...men det känns så jobbigt att de ska ta det år efter år.

ja, men frågan som dyker upp är...är den jag är hemma...den jag egentligen är??

Det är det som känns jobbigt...jag tycker inte att det är JAG som är trött o grinig jämt...det är den jäkla tröttheten o värken som gör mig till den.

Det är det som ska brytas!

Kram på dig med <3

2010-06-17 @ 08:45:52
URL: http://morsankia.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja det är lätt att bli en grinig och trött morsa när man kommer hem, det är vi nog en del som kan skriva under på! Och din värk och trötthet gör väl inte saken bättre som sagt...Flera kramar till dig!

2010-06-17 @ 22:29:58
URL: http://noteratavnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0