värdefull tid

Idag har mina döttrar åkt iväg till morfar för några dagar.
Jag...och även morfar är jag säker på...är så glad att de vill åka dit.
Det är sig ju inte likt där sen mormor lämnade oss i Mars....så blir det ju - det är ju ändå hon som "skött marktjänsten" där....fixat med mat o sängplatser o allt.
Sen har morfar alltid varit den bästa morfarn...men mormor är mormor ♥
Men yngsta dottern som tillbringat mycket tid hos mormor o morfar åkte ensam o var hos morfar några dagar rätt snart efter att mormor dött....det var så tufft gjort av henne tycker jag....jag kommer ihåg att jag var riktigt nervös här hemma o funderade hur det gick.Hur hon kände o hur hon tänkte.
Och mycket nytt blev det för morfar, men de fixade o donade o hade det riktigt bra.

- Det var konstigt,men inte dåligt, var hennes kommentar när hon kom hem.
Och det var en bra beskrivning om hur vi borde sträva efter att få till våra liv efter den fruktansvärda dagen....
Konstigt blev det helt klart...och absolut väldigt,väldigt dåligt också i början....men sen måste vi jobba oss in i en ny vardag....och styra våra liv till det bästa.

Kommer ihåg att någon sa till oss på sjukhuset den kvällen att livet aldrig mer skulle bli det samma...
att vi inte skulle vänta på att sorgen ebbar ut och att allt blir som vanligt igen.
Vi måste helt enkelt börja ett nytt liv....utan älskade mamma.
Och vi har haft det med oss hela tiden....vi har sörjt, och sörjer fortfarande - varje dag!
Men våra liv är bra...vi klarar oss...lever vidare med ett hörn i hjärtat som gör sååå ont.
Tror mamma är glad när hon ser oss från sin himmel...hon finns med oss och hon ser att vi klarar oss ♥

Hon är nog så lycklig när barnbarnen härjar runt där hemma o spelar kort med morfar och busar med hunden.
Hon är inte på nåt vis glömd...idag när tjejerna kom med tåget hade de börjat med att åkt till minneslunden och satt en varsin ros hemifrån trädgården som hon älskade så mycket.
Sen var det bad som gällde.
sorg o glädje hand i hand - det är livet det!

Morfar o tjejerna har säkert toppendagar där...inte alls lika dagar som förr...men bra dagar!

Här hemma blir det ju lugnt när två av tre barn saknas.
Men jag är säker på att man måste vara ifrån varandra ibland och ha det bra på olika håll.

Och ikväll har jag och sonen haft några toppentimmar tillsammans. 
Och det är minsann inte ofta vi umgås ensamma kan jag säga.
Jag kan inte beskriva hur härligt det känns att han överhuvudtaget vill umgås med mamma.
Jag fick honom med på bilbingo!! haha...det trodde jag inte;)
En stor Marabou och en cola, så var han lättövertalad....nej då! jag behövde inte ens tjata....han ville med!
Där i bilen blev det mycket skratt men inga bingovinster.... men det kändes mindre viktigt ikväll;)
Att få sitta där och ha roligt med honom är så mycket värt...skulle kunnat tuta o tala om för alla vilken högvinst jag vunnit ikväll!!
                                          
                                          ♥ Jag är så oerhört glad att just mina barn är mina ♥



Kommentarer
Postat av: Nina

Härligt att bli överraskad av sonen...sådana gånger som mutor är HELT OK, tycker jag! Och som sagt...man kan inte ha tur i både kärlek och spel ;D

Ha e bra dag!

2010-07-07 @ 08:42:04
URL: http://noteratavnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0