tältpremiären avklarad

oj, tiden går fort när man har roligt......
därför dagarna rusar förbi utan att det blir några blogginlägg;)

Det känns som den här sommaren bara susar fram....njuter av precis varenda dag!
Nu har ju vädergudarna inte varit på sitt goda humör ett tag....
men vi satt i måndags och kollade  vädret över Leksand, hade ju tänkt ta sommarland i år, men det vill vi göra i fint väder...alllra helst eftersom vattnet oftast är tokkallt där;) som det då såg ut skulle det bli hyfsat väder på tisdagen o ännu bättre på onsdagen....
slänger snabbt om planerna o på tisdag förmiddag packar vi bilen med tält och allt som hör därtill och badkläder och drar iväg mot underbara Dalarna!

Tältpremiären närmade sig alltså......

En shoppingsväng till Lager 157 blev det på ditresan....alltid skoj att gå en runda där - och sällan,eller aldrig,går vi tomhänta därifrån=)

Det var rätt mulet o trist under resan till Leksand...stänkte lite också bitvis.
Men när vi kommer fram o rullar in på Campingen är det underbart väder!
Tältet restes utan större problem (jag kan inte ta åt mig äran över det) och sen hade vi en jättehärlig kväll med campingliv!
Mysigt att sen krypa in i tältet för första natten däri.
Tyvärr fick Mr Fibro,min ständige följeslagare, för sig att dela täcke med mig så det blev inte särskilt mycket sömn för min del...och det blev inte sömnlöst p.g.a några roligheter kan jag lova..
Händer o fötter värkte galet mycket där jag låg och lyssnade på allt snusande o sovande runt omkring.
Det var väldigt rått på natten och det tyckte inte min kropp om.
Men sen när morgonen kom var det återigen varmt o gott....och när jag väl tagit mig ur tältet kändes det rätt OK igen ;)

Då var det bara att ladda för en dag på sommarland!
Vädret var kanon!! Jättevarmt o precis så skönt som man vill ha när man roar sig där...det var t.o.m skönt när vattnet svalkade=)
Snacka om att vi valt rätt dag!!
Hade det verkligen toppen....men herre gud va trött vi var när vi rullade hemåt.
Rätt nöjda med att vi beslutade att inte tälta en natt till var vi också.....
och det var ju åter igen regn o rusk dagen efter!

Hade vi inte åkt när vi gjorde så hade det nog inte blivit nåt av.....dagarna går så snabbt och blir till veckor...

halva semestern har gått och har hittils varit hur underbar som helst.....
och jag kan inte tro att det ska bli nåt annat det som är kvar heller ;)

                                   


                                  

                                  

                                  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0