så är den här.....

Som jag har längtat....
Nu är det äntligen semester!!

Så inställd man kan vara på en speciell dag... - Då man går på semester!
om nån skulle säga till mig att jag skulle jobba en timme extra skulle jag nog sjutton inte klara av det.
För mig var det igår...fredag klockan 13.00...som var den magiska dagen, och det efterlängtade klockslaget=)

Den skönaste känslan är ju just när jag går hem...och vet att allt ligger framför mig.

Just i år har ju sommaren verkligen visat sin underbaraste sida nu i flera veckor....så även fast det har varit jobb om dagarna har vi kunnat njuta av sol o bad på eftermiddagar o kvällar.

Men ändå är det här med att få semester så stort!!!!
Att bara få ta dagen som den kommer o inte ha en massa måsten.
För mig, liksom för många andra, är semestern lika med en massa förväntningar.
Men för min del handlar förväntningarna om att bara vara, att åka till en strand o ha det skönt, ligga hemma i en skön solstol med en bra bok eller att få ligga kvar i sängen och läsa tidningen på morgonen.
Om jag känner för det- det är liksom det som avgör semesterdagarna.

Sen om det skulle regna en massa dagar kommer stressen krypande....rädslan att inte få de här ljuvliga stranddagarna.
Det är för min del helt o hållet antalet stranddagar som avgör om det varit en bra sommar..eller inte;)

Men som sagt...den här sommaren har ju redan bjudit på massor med bad o värme har vi haft så vi pustar i smyg.

Så just nu när molnen hopar sig känner jag att måtte det bli ett riktigt regnväder!!!
Trodde aldrig jag skulle önska regn en svensk sommar...men det få gärna komma nu!
Bara det blir fint sen igen så jag får bada tills jag blir riktigt less på all pastasallad o all sand mellan tårna!!

Men....Efter regn kommer solsken....så om nu regnet kommer som det är sagt tänker jag njuta av det oxå.

Skulle inte vara helt fel att kunna svara i höst, när frågan om vad jag gjort på semestern kommer...
- bara njutit...av både det ena och det andra ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0