bröllopsdag

Idag firar vi bröllopsdag.....vår första ♥
I största hemlighet för de flesta planerade vi "vår" dag förra året.Våra föräldrar var de enda som visste om våra planer.Och barnen förståss!
 
Nej förresten..frissan fick oxå veta, och bankmannen fick höra det när han helt enkelt frågade Patrik varför han inte friade...det var när vi var där i vanliga bankärenden o han började  prata om att det är enklare med alla papper om man var gift...vi blev helt överrumplade båda två bara för att vi var så uppfyllda av vår hemliga plan.Hade ju bara varit att tiga o samtycka men istället blev vi säkert pionröda i ansiktet och sa att det var på gång..haha  han hade säkert inte väntat sig att få reda på en sån hemlis=)

Vi gifte oss i stadshuset i Gävle en onsdageftermiddag...En onsdag!!
Anledningen att vi valde den 1 juli berodde på att vi träffades just det datumet.....för 20 år sedan!!
Så idag är det alltså 21 år sedan vi först träffades på sånt ovanligt ställe som krogen.....kom då inte å påstå att det inte går att hitta sitt livs kärlek på krogen....det går alldeles otroligt bra det!
Eller så hade jag bara en jäkla tur helt enkelt=)

Efter så lång tid ville vi ha en enkel vigsel.
Men vi ville ha våra föräldrar med oss....och idag är jag sååå glad att vi delade den dagen med dem...och att mamma hann vara med på sin yngsta dotters bröllop.Jag tror hon hade blivit lite ledsen om vi gjort det helt i hemlighet.
Vi miste mamma väldigt hastigt i mars...och då kommer många såna här tankar.
Och de mesta tankarna handlar faktiskt om glädje över vad mamma har varit med om tillsammans med oss...hon tyckte verkligen om att tillbringa tid med barn o barnbarn!

Efter vigseln gick vi på restaurang och åt god middag, sen åkte barnen med mormor o morfar hem till oss medan jag och min nyblivna man tog in på hotell;)

En alldeles perfekt dag...önskade oss varken mer eller mindre!

Idag kom min älskling hem med rosor...o det är jag inte van vid=)
Ikväll skulle vi varit in till stan o ätit ute och gått på bio.
men livet när man är förälder  går ju inte alltid att planera...
Yngsta dottern kom på förmiddagen hem från en kompis som hon sovit hos ,och var toktrött.
Hon somnade på soffan o jag trodde hon bara sovit dåligt, men sen väckte jag henne för lunch men hon åt som en fluga o sen somnade hon om..
Hon har sovit i stort sett hela dan, har lite feber o ont i halsen o huvudet.....stackars mammas lilla skrutta.
Även om hon är 11 år och brukar vara hemma ensam...o har ju oxå sällskap av storasyskonen...så känns det inte kul att lämna henne när hon är sjuk.

Det får bli ensammys i stan en annan kväll....men jag erkänner att jag blev riktigt rejält besviken.
Hade sett fram mot den kvällen!
Men...thats life!

Det blev helstekt fläskfilé o potatisgratäng ute på altanen istället....inte fy skam det heller!


                                 
                                                   min älskade make kom idag hem med rosor ♥ 

                                 
                                             för ett år sen när det äntligen var dax att bli man o hustru

                                  
                                                                       Hela familjen Zetterström

                                 
                                                                                   Bröllopsmiddagen


Vi missade vår kväll i stan den här bröllopsdagen......men det kommer fler...många,många fler ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0