tredje advent

När tredje ljuset brinner är snart Lucia här.....

Och idag brinner det...det tredje ljuset.
Det är inte klokt vad fort det går så här i adventstid.
Jag har tänkt att få fram mer o mer jul för varje dag....men det blir inge av det om dagarna.
Har liksom inte fått min extra julork än....men den kanske kommer;)
Känner ingen panik alls.

Den här julen finns annat än städning att fundera på....
Vill att det ska bli en så bra jul som möjligt för oss alla, trots att saknaden efter mamma kommer att vara enorm.
Men det är mycket tankar kan jag lova....
Hur ska vi göra det bäst för pappa?
Ska han behöva vakna ensam på mornarna i julhelgen? Julaftonsnatten tänker vi försöka sova över, men jag vet av erfarenhet att Viktor kan ha svårt att vara där för länge bara för allergin mot hunden=(
Jag tänker på allt mamma o pappa gjort så här i juletid, och kan bara tänka hur fruktansvärt tomt det måste kännas för pappa.
Han säger inte mycket...låter bara lite sorgsen vissa dagar.

Sen har vi ju faktiskt ett hem här också....jag vill även njuta av julen här hemma!
Det är just därför jag tänkt att få till julstämning tidigt så vi kan mysa till det riktigt!!

Som sagt...många tankar.
Och efter alla jobbiga tankar tänker jag helt sonika att det blir jul i år också....men en annorlunda sådan!
Jag är medveten om att detta nog blir det värsta på hela året utan mamma.....
men det här är bara en jul av alla - nästa känns nog bättre ♥

Hoppas ni alla haft en härlig tredje advent vad ni än haft för er....     

              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0