överstökat

Jaha...så var den här julen passerad.

Väldans kort helg kan jag tycka...
det var vardag ända fram till julafton, och sen hamnar vi abrupt åter in i vardagen direkt efter annandagen.

Julen har varit annorlunda....hade gruvat mig väldigt för att fira denna härliga högtid utan älskade mamma
Men den har varit härlig och mysig, precis som den ska.
Pappa hade pyntat och gjort så julfint....många timmar hade gått åt till att leta efter allt: pynt och dukar t.ex hade mamma lagt på bra ställen som bara hon visste om.
Handling och matlagning delade jag och mina syskon upp mellan oss...sen tog vi allt med oss hem till pappa.
Så även denna jul firades med Kalle, god mat, tomte, paketspel och allt annat som för oss hör julen till.
                                      
Vi var upp på kyrkogården och tände ljus i minneslunden,
och senare på kvällen tände vi rislampor som skickades upp i skyn...i alla fall en - den andra kraschade efter en bit;)

                             ♥ Jag tror att mamma var glad i sin himmel ♥

Juldagen firades tillsammans med släkten på Patriks sida, hemma hos farmor och farfar.
Också det en väldigt mysig dag...även då tomte och julklappar...massor med julklappar;)

I går var det lugna gatan för min del.
Patrik jobbade en stund på morgonen, och sen var det mycket snöskottning för hans del;)
En sväng till Media Markt för att inhandla en ny mobil blev det i alla fall....en kort sväng. 
Det här mad att vara ute på mellandagsreor är inte min grej kan jag säga.
Tror faktiskt inte jag någonsin har handlat t.ex kläder på en mellandagsrea de första dagarna...alldeles för hysteriskt för min smak!
Jag brukar ut o kika lite efter några dagar...eller ännu hellre efter lite längre tid, när priserna är nere i halva reapriset och så=)

Nu finns ju en del julklappskläder som ska bytas...så vi måste ge oss ut någon dag..puh!

Idag har alltså vardagen kopplat grepp om mig igen.....
skulle allt varit skönt att såsa runt här hemma med de jullovslediga ungarna, men jag får jobba några dagar nu - sen får jag ledigt!
De jullovslediga gör precis som man ska när man har lov - de slappar!
Matilda har inte klivit ur pyjamasen på två dygn....det är mys det!

Men imorgon får det nog bli en dusch och på med kläder....
för då vankas 30-års kalas=)

              
                             Vacker rislampa i skyn...en hälsning till mamma ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0