ja, jag vet då inte hur det ska sluta.....

Snart en vecka gjord på nya jobbet=)

Men det har inte blivit den start som de på platsen har önskat.....

Allt för att de inte är överens med kommunen..eller snarare min handledare (jag kallar honom "Han" här) i den där gruppen jag nu tillhör.

De säger ju att man aldrig arbetsprövar på heltid....och han säger att jag ska jobba heltid!

Han sa att jag kunde Arbetspröva på arbetsplatsen men sen jobba de resterande timmarna någon annanstans...som på Lergöken!
Stopp o belägg säger alla andra inblandade!
En människa klarar inte hur mycket strul som helst...och jag är på gränsen för vad som är nog nu=(
De på arbetsplatsen får allt att låta så himla vettigt, och deras sätt känns som det kan öka chanserna att komma tillbaka till arbetslivet!

Men eftersom de tycker så olika har den här veckan blivit lite si så där...
I början på veckan hade jag korta dagar, men sen protesterade han igen...så då har jag varit något längre dagar...men blir så galet slut och får skallevärk - allt nytt tar ju extra på krafterna...
även en "vanlig" fullt frisk människa blir ju trött av att starta på nytt jobb, bland nya människor o nya arbetsuppgifter!!
Så riktigt heltid har det inte blivit....

Nästa vecka väntar ett möte med alla på arbetsplatsen, jag, han och facket....facket är också helt på samma linje som de på arbetsplatsen.
Det hela är rätt ovisst just nu....
om han inte går med på att jag arbetsprövar som man ska...alltså börjar i liten skala och trappar försiktigt upp,
så måste de tog tyvärr säga tack och hej!
Ingen arbetsprövning om det inte ska gå rätt till, tycker de!
De ser ju liksom hur det kommer att se ut : jag jobbar heltid..är där några dagar...blir hemma några dagar - precis som det hittills sett ut alltså!
Och då menar de på att det inte finns nån anledning....
Och han säger att - då vet vi i alla fall att det inte funkar!
Än en gång får jag då känslan att det här bara är en åtgärd från kommunen för att efter att halvåret gått kunna säga att vi gjort allt!

Det skulle vara väldigt trist om jag måste avbryta den här placeringen....
känns som jag absolut ska komma att trivas där!
Ett kanongäng jag har att göra med om dagarna ska jag säga=)
Inge svårt att bli accepterad som ny av de människorna inte!
Och personalen verkar också toppen.

Igår klädde jag och brukarna julgranen...det gick toppen!
Idag har vi haft städdag och sen torsdagsfika=)
Många härliga skratt tillsammans blir det.....underbar humor har de då :-D

Så nu håller jag tummarna att det ordnar sig med tiderna....
jag vill vara kvar här nu...när jag väl fått ett ställe att vara på, som verkar toppen!


Kommentarer
Postat av: AnnaCarin

Kia, Kia...låter så galet............ hoppas det löser sig för dig!!!

kramkram

2010-12-09 @ 19:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0