ingen tackar mig.....

Jag tänker ofta att det skulle vara bra om någon talade om för mig hur jag ska göra...det gäller i många situationen.
Men nästan alltid är allt trassel inblandat i de funderingarna.

Nu är det detta att jag sitter och plastar in böcker om dagarna.Cirkus fem timmar ska jag pyssla med det.
Vet inte om någon verkligen tror att det är en bra sysselsättning för mig...men göras ska det i alla fall.
Jag har inget krav att jag ska göra visst många böcker...jag får visst ta pauser - och det gör jag.
Men jag funkar som så att har jag ett jobb som ska göras, så gör jag det!
Även om jag själv vet att det inte är bra...att det kommer surt efter.
Jag har väldigt svårt att säga - nej, det där klarar inte jag!
Är alltid så himla rädd att bli tagen som den som bara vill slippa jobba.......

Bokplastande för med sig en värk i ryggen jag inte känner till, plus att den vanliga värken i kroppen också blir värre.....armar o nacke -aj,aj,aj.

I natt har jag legat på spikmattan största delen av natten för att ryggen skulle slappna av,
Igår natt vaknade jag varje gång jag skulle vända mig och det inte gick.

Efter två o en halv timmes arbetsträning på förmiddagen idag, satt jag igen och plastade dessa j**la böcker.
Tänker på hållningen och arbetsställningen...slappnar av, ändrar ställning....men ingenting känns bra.

Så idag gjorde jag vad jag funderat på ett tag....
Jag sjukanmälde mig och åkte hem!
Känns som jag måste markera att det inte fungerar...
Ingen kommer någonsin att tacka mig för att jag sitter där och lider, o sen åker hem och lägger mig.

Men det är just här jag skulle vilja att nån sa till mig : - gör si! - gör så!
Har inte en aning om mitt upplägg är det rätta.

Men nu testar jag det här...
Jag har jobbat klart för i år!
Blir hemma imorgon och torsdag också.....

Nästa vecka har jag semester....ska bli underbart!
Men jag ska försöka göra även de här dagarna till myspysdagar...det är ju ändå jullov!


Kommentarer
Postat av: Anita V

Förlåt mig men hur kan de sätta en som har fibro på en sånt jobb med samma rörelsemönster i ?? :S Förbenade FK som inte fattar bättre! Om jag var du skulle jag sjukskriva mig varje dag efter en kvarts arbete! DET jobbet är inte bra för oss som har fibro! Kram på dig!!

2010-12-28 @ 15:31:10
URL: http://mrsgreen73.wordpress.com/
Postat av: kia

nu är det ju så att jag inte har nåt alls att göra med FK....det här är det kommun som bestämmer.Känns som att de hittar på det bara för att jag ska göra nåt det här halvåret jag fått...sen är det tack o hej=(

2010-12-28 @ 15:36:59
URL: http://morsankia.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Kia!

Jobbar du kvar på Lergöken??

Tycker synd om dig..

Jag har en svägerska som också har fibro och det är inte lätt för henne heller, hon har varit sjukskriven mer än 17år och nu har hon börjat arbetsträna 2timmar per dag..

Hoppas du hittar något som funkar för dig.

<3 <3

2011-01-09 @ 13:03:45
URL: http://smulansexi.blogg.se/
Postat av: kia

Nej Sara.

Jag är inte kvar på Lergöken...det funkade inte, så meningen är att jag ska få prova andra jobb och se om jag kan hitta nåt som passar.

Men det hela fungerar inte som de sa från början....jag arbetstränar på en dagverksamhet för utvecklingsstörda och resterande tid upp till heltid sitter jag och plastar in böcker :(

Jag trivs på stället där jag är....men mår inte direkt nå bättre...tyvärr.

Kram på dig!

2011-01-09 @ 13:08:42
URL: http://morsankia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0