andra ljuset brinner

Idag är en lugn skön söndag....
i alla fall för mig;)
Lite annat för mannen och sonen.....
Allt började redan igår - eller egentligen långt före det.

Sonen sålde sin moped i höstas (tror jag det var), och har nu varit på jakt efter en snöskoter istället.
Hållit koll på blocket hela tiden, och det har dykt upp lämpliga objekt många gånger, men alla säljare finns så långt borta....
Norra hälsingland har nog varit det närmsta han hittat något.
Och med de avstånden kan man ju liksom inte bara dra iväg en eftermiddag och kika.
Vi har planerat in att åka nån helg, men då har den hunnit bli såld före....till sonens besvikelse!
Nu hittade han en intressant i Östersund...hm..det funkar ju inte riktigt!
Men den säljaren kunde vara juste och åka ner till Sundsvall, fortfarande en rätt lång väg att åka, men betydligt kortare än Östersund.

Men så har ju pappan i huset jobbarhelg den här helgen...och mamman känner sig inte riktigt lämplig att vara med och göra skoteraffärer;)
Men OK, bara att försöka hitta en lösning...
Igår slutade mannen 21.00...
Då började de på att byta till vinterdäck på släpvagnen...iväg till goda vänner och lånade ett par, eftersom vi själv bara har sommardäck.
Däckbyte, och sen isäng för lite sömn!
Klockan ringde 04.00....och sonen klev upp!
Hmm...att det då kan vara sååå svårt att komma upp när den ringer strax före sju när skolan väntar?!

När jag vaknade strax efter halv nio ringde jag o kollade läget.
Då var skotern inhandlad och på släpvagnen....
En nöjd o glad skoterägare och hans snälla far hade börjat hemresan!

Nu är de i alla fall söder om Söderhamn...så nu närmar sig den här utflykten ett slut.
Och mannen tycks hinna hem i tid till att åka till jobbet.....börjar jobba om en timme, 12.00.
Kan tro att han är rätt trött när han kommer hem ikväll!

Det funkade ju det här oxå...men lite synd var det att det inte var en helg när vi var hellediga.....
för jag har gärna tagit en utflykt till Sundsvall - jag älskar att vara ute och åka=)

Medan grabbarna har varit ute på den här turen har vi tjejer + en översovande kompis, bara tagit det lugnt.
Frukosten är just avklarad och det andra ljuset brinner!

                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0