klagan

Hemma från jobbet idag....bara så jäkla trist!
Jag kände igår att det inte alls var nå bra...jag kände mig gnällig,sur och tråkig.
La mig o vilade direkt efter jobbet, men sen blev det en cykeltur och mötte sonen som gick från Valbo (något less på busstiderna)....lämnade sen över cykeln till honom och promenerade hem...tänkte nästan ta en simtur på det så hade det blivit ett eget litet minitriathlon=)
Men rsten av eftermiddagen o kvällen tillbringades i sängen o soffan.
Jag hade mina funderingar igår om kroppen var påverkad av fullmånen....den här mr Fibro, han är liksom så lättpåverkad han=(
Men sen i morse när jag vaknar, efter en natt då jag vaknat titt som tätt med en kropp som knappt gått att vända på, med fötter och ben som inte vill samarbeta det minsta...samtidigt som jag hör hur regnet öser ner då börjar jag förstå att det än en gång är ett väderomslag som däckar mig!

Jävla skit....kan inte uttrycka det annorlunda!!

Så efter många tankar fram o tillbaka...från att först inse att det här funkar inte - till att jag vägrar ringa jobbet....inser jag att det bara är att ta ett djupt andetag och ringa =(
Första gången den här terminen......sista??
jag önskar det verkligen, men tror inte riktigt på den sagan själv =(
Och nu känns det tur att jag gav upp dagens jobb.....en sjujäkla huvudvärk har kommit o sällskapar med rustningen jag bär idag.
Jag vet ju att jag är på helt fel plats om jag är bland alla underbara barn på förskolan...
jag har inget tålamod, ingen tolerans och ingen ork....nej, jag skonar de från det!

Annat är det med de stackrarna som snart kommer hem från skolan...alltså mina egna älskade ungar,
de får stå ut med den här griniga, trötta mamman de....som så många gånger förr!
Men en dag som denna när jag varit hemma o verkligen försökt piggna på mig...jag har tagit ett lååångt hett bad, försökt stretschat det onda och legat o läst...
då har jag ändå lite ork att vara "snäll" när de kommer hem.
En eftermiddag då jag jobbat och mår pest.....då är jag inte nådig att ha att göra med!!!
Jag bara håller en tumme för att de är på gott humör....annars hamnar vi lätt på kollisionskurs med varandra...och en sån här dag när mannen jobbar kväll blir det lätt kaos då=(

Jag har idag tittat igenom Rhodosbilderna...igen, och drömt mig tillbaka till värmen!!
I poolen fanns ett "vattenfall" som gav en underbart skön massage på axlar och rygg....var ett väldigt tryck iden kan jag lova =)

                                

                              Åh...skulle vilja simma in där under och njuta av massagen i värmen NU!!


Kommentarer
Postat av: mia

Ser ju jätte skönt ut det där! Vill utomlands jag med!!

2010-08-24 @ 14:53:03
URL: http://sommarblommorpaskottis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0