"just do it"

Jag försöker ju hålla igång så mycket jag bara orkar......en stor del av smärtkursen i våras handlade ju om att komma igång med träning.
Just den delen av kursen var det jag tog till mig allra mest.....jag har länge tyckt att jag rört mig för lite!
Jag har jobbigt med att inse att jag inte kunnat/orkat hålla igång lika nu som förr p.g.a fibron.
Jag har blivit grinig när jag inte orkat promenerat en timme....sen har folk sagt att jag ska göra det jag orkar, och det har jag haft svårt för att vara nöjd med.
Ibland har en sakta prommis på 20 minuter varit mer än nog för mig....och det har jag inte varit nöjd med.
Jag har ju älgat på som en tok förr om åren;)
Det här har som jag nu förstått att det har att göra med att jag har/ har haft svårt att acceptera hela min situation sedan fibron kom=(
På kursen fick jag chansen att komma igång!!
Och jag jobbar o kämpar för att hålla i det!!
Tycker att jag vissa perioder inte riktigt klarar det så som jag vill....det är en hel del olika övningar som ska göras.
Det är konditionsprogram från idrottsledaren och det är ett program från sjukgymnasten som jag ska köra med mina stora gymboll...eller yogaboll...eller vad den nu heter.
Och avspänning ska göras varje dag.....hur ca fem minuter kan vara så svåra på att få till....måste hitta en rutin!
Jag kan då inte säga att jag inte har tid - så mycket tid jag tillbringar framför datorn;)

När jag tyckte att jag slarvade här i sommar så drog jag ut ett papper som jag för längesen fick av en sjukgymnast....det är en aktivitetsregistrering - ett papper där jag skriver i allt jag gör i motionsväg.
Då har man liksom svrt på vitt vad man gör.
Det blir en liten extra press på mig själv att röra på mig så det inte ser så tomt ut ......då ser jag ju direkt att jag lagt av mig =)
Men nu första återträffen sen kursen blev jag tipsad av idrottsledaren om en sida på nätet - en träningsdagbok.
Så nu har jag registrerat mig där och fyller i allt jag gör så ser jag lätt vad jag gjort hela månaden....helt perfekt!
Känns dessutom väldigt proffsigt=))
Har inte satt mig in i alla finesser där....man kan registrera vilopuls, kost och allt möjligt...och man kan på något sätt lägga till vänner så kan man hålla koll på hur det går för kompisen och peppa varandra, men det känns lite för avancerat för lilla jag det=)
Jag håller mig till att hålla koll på mig själv jag....och få lite hjälp till självdisiplin=)


Kan förövrigt stolt konstatera att konditionstestet jag gjorde på smärtrehab förra veckan visade att jag sen i våras förbättrat min kondition bra mycket.
Det,om något, är ju en sporre för att fortsätta jobba på!!       


                                                          


Kommentarer
Postat av: Anita V

Pressa dig inte för mycket bara eller känn tvång. Gör det som passar dig just nu utan att tänka på vad du gjorde igår och försök matcha.

Kramis.

2010-08-23 @ 19:54:44
URL: http://mrsgreen73.wordpress.com/
Postat av: kia

jag måste nog allt "pressa" mig lite...annars blir det inte av;) men det är lugnt! Tack för omtanken <3

2010-08-23 @ 20:01:43
URL: http://morsankia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0